Tips Gpro pro klasse

Enkele tips voor de Pro klasse
Plaats reactie
GPL-tc
Site Admin
Berichten: 358
Lid geworden op: 01-08-2015 02:50

Tips Gpro pro klasse

Bericht door GPL-tc » 15-08-2016 10:23

Alles over Coureurs
   
Hieronder kan je lezen wat alle coureurs eigenschappen eigenlijk betekenen. Ook zul je lezen waarvoor ze eigenlijk belangrijk voor zijn. 

Concentratie: 
Hoe hoger de concentratie van je coureur hoe constanter zijn rondetijd zijn. Bij een concentratie van 250 rijdt je coureur elke ronde vrijwel dezelfde rondetijd. Bij 0 is je coureur helemaal niet constant. 

Talent: 
Hoe hoger het talent van je coureur des te beter hij presteert in de regen. Bij een Talent van 200 t/m 250 is je coureur uitstekend in de regen. Aangezien er maar 1 a 2 regen races zijn per seizoen kun je ook kiezen voor een coureur met een lager talent van omstreeks 100. 

Agressiviteit: 
In de lagere divisies is een maximale agressiviteit van ongeveer 50 mogelijk. De hogere agressiviteit zorgt er voor dat je coureur zich makkelijker een andere bolide kan inhalen. 

Ervaring: 
Hoe meer races een coureur heeft gereden hoe meer ervaring opgedaan heeft. Als je coureur veel ervaring heeft zal hij minder snel een foutje maken. 

Technisch Inzicht: 
Tijdens het afstellen van je bolide geeft je coureur aan of hij tevreden is met de afstelling. Dit betekend echter niet dat dit de beste afstelling is. 
De beste afstelling zit in een range. Naar mate je meer Technisch Inzicht hebt wordt de 'range' kleiner. Dit is in combinatie met Ervaring en Technisch Inzicht. 

Uithoudingsvermogen: 
Een hoger uithoudingsvermogen zorgt er voor dat je coureur constantere ronde tijden kan rijden. Dat betekend dus dat hij minder grote fouten maak in een rondje. Het is vooral belangrijk dat je coureur een klein beetje uithoudingsvermogen heeft. Dat zorgt er dan voor dat je coureur minder last heeft van hoge temperaturen tijdens een race. Vooral aan het einde van een race. 

Charisma: 
Een hoog charisma zorgt voor meer enthousiasme bij mogelijk nieuwe sponsoren. 

Motivatie: 
De motivatie van je coureur helpt je in de kwalificatie. Doordat hij het naar zijn zin heeft zal hij iets sneller rijden. Motivatie daalt door een slechte race en stijgt door een goede race. 

Reputatie: 
Naarmate je coureur goed presteert in een race kan zijn reputatie stijgen. Dit betekend dat hij bij een contract verlenging lichtelijk meer salaris vraagt. 

Gewicht: 
Een lichtere coureur zal iets sneller zijn dan een coureur die tien kilo meer weegt. maar niet noemenswaardig sneller. 

Leeftijd: 
De leeftijd van je coureur is niet zo heel belangrijk. Natuurlijk kan je een jongere coureur langer in dienst hebben dan een oudje. Zodra een coureur de leeftijd van 34 jaar bereikt wordt hij langzaam slechter.

Training van je Coureur 

Hier kun je een overzicht vinden hoe je coureur kunt verbeteren. 
Door Training, Testen of het rijden van Races en tijdens de seizoen update. 

Fitness training 
Kosten: $700.000 
Verandering: Uithoudingsvermogen +2, Motivatie -5 tot -10, Gewicht -1 

Yoga 
Kosten: $700.000 
Verandering: Concentratie +4 tot +6, Agressiviteit -2, Uithoudingsvermogen -2, Motivatie +5 tot +10 

PR Training 
Kosten: $500.000 
Verandering: Charisma +4 tot +8, Concentratie -1 tot -3 

Technische Training 
Kosten: $600.000 
Verandering: Technisch Inzicht +5, Motivatie -20 (leeftijd 25>), Motivatie +15 (leeftijd 25<). 

Sport Psychologie 
Kosten: $400.000 
Verandering: Motivatie +1 tot +30 (Afhankelijk van de hoeveelheid je coureur al bezit). 

Ninja Training 
Kosten: $550.000 
Verandering; Concentratie +1 tot +2 (Concentratie boven de 100 +1. onder de 100 +2), Agressiviteit +2 tot +7 (De toename is afhankelijk van de hoeveelheid je coureur al heeft). 

Test Sessie 
Kosten: $1.000.000 
Verandering: Uithoudingsvermogen: 
Als je 100 rondjes aflegt. 
+5 tot +6 als Uithoudingsvermogen van 0 tot 40 is. 
+4 tot +5 als Uithoudingsvermogen van 41 tot 90 is. 
+3 als Uithoudingsvermogen van 91 tot 110 is. 
+2 als uithoudingsvermogen van 111 tot 130 is. 
+1 per 200 rondjes als uithoudingsvermogen 131 of hoger is, 

Ervaring +1 per 4 tests 
Technisch Inzicht +1 (als je 100 rondjes aflegt) 
Gewicht: -1 (als je 100 rondjes afgelegd en je coureur zwaarder is als 100 kilo. 

Racen 
Agressiviteit: Stijgt of daalt tijdens de races als je goed of slecht eindigt. 
+2 als je 33ste tot 40ste wordt 
+1 als je 25ste tot 32ste wordt 
+0 als je 14de tot 24ste wordt 
-1 als je 4de tot 13de wordt 
-2 als je 1st tot 3de wordt 

Ervaring: +1 per race. 
Technisch Inzicht: +1 per race. 
Charisma: +1 per 4 races. 
Motivatie: Stijgt als je goed finisht en als je posities wint tijdens de race. 

seizoen Update 
Concentratie: Stijgt of daalt afhankelijk van de leeftijd van je coureur. 
Talent: Geen verandering. 
Agressiviteit: -5. 
Ervaring: Geen verandering. 
Technisch Inzicht: Geen verandering. 
Uithoudingsvermogen: -7. 
Charisma: Geen verandering. 
Motivatie: Normaal -18, Soms iets meer of iets minder. 
Gewicht: van +1 tot +14 Afhankelijk van het actuele gewicht, Lichtere coureurs komen meer gewicht aan. 
Leeftijd: 
De leeftijd is van invloed op de stijging van de concentratie. Hoe ouder je coureur is hoe minder er bijkomt of zelf daalt. 

Leeftijd, Stijging/Daling Concentratie 
17 +13 Con 
18 +12 Con 
19 +11 Con 
20 +10 Con 
21 +9 Con 
22 +8 Con 
23 +7 Con 
24 +6 Con 
25 +4 Con 
26 +3 Con 
27 +2 Con 
28 +1 Con 
29 Geen verandering 
30 -2 Con 
31 -3 Con 
32 -4 Con 
33 -6 Con 
34 -7 Con 
35 -8 Con

Training van je Coureur 

Hier kun je een overzicht vinden hoe je coureur kunt verbeteren. 
Door Training, Testen of het rijden van Races en tijdens de seizoen update. 

Fitness training 
Kosten: $700.000 
Verandering: Uithoudingsvermogen +2, Motivatie -5 tot -10, Gewicht -1 

Yoga 
Kosten: $700.000 
Verandering: Concentratie +4 tot +6, Agressiviteit -2, Uithoudingsvermogen -2, Motivatie +5 tot +10 

PR Training 
Kosten: $500.000 
Verandering: Charisma +4 tot +8, Concentratie -1 tot -3 

Technische Training 
Kosten: $600.000 
Verandering: Technisch Inzicht +5, Motivatie -20 (leeftijd 25>), Motivatie +15 (leeftijd 25<). 

Sport Psychologie 
Kosten: $400.000 
Verandering: Motivatie +1 tot +30 (Afhankelijk van de hoeveelheid je coureur al bezit). 

Ninja Training 
Kosten: $550.000 
Verandering; Concentratie +1 tot +2 (Concentratie boven de 100 +1. onder de 100 +2), Agressiviteit +2 tot +7 (De toename is afhankelijk van de hoeveelheid je coureur al heeft). 

Test Sessie 
Kosten: $1.000.000 
Verandering: Uithoudingsvermogen: 
Als je 100 rondjes aflegt. 
+5 tot +6 als Uithoudingsvermogen van 0 tot 40 is. 
+4 tot +5 als Uithoudingsvermogen van 41 tot 90 is. 
+3 als Uithoudingsvermogen van 91 tot 110 is. 
+2 als Uithoudingsvermogen van 111 tot 130 is. 
+1 per 200 rondjes als uithoudingsvermogen 131 of hoger is, 

Ervaring +1 per 4 tests 
Technisch Inzicht +1 (als je 100 rondjes aflegt) 
Gewicht: -1 (als je 100 rondjes afgelegd en je coureur zwaarder is als 100 kilo. 

Racen 
Agressiviteit: Stijgt of daalt tijdens de races als je goed of slecht eindigt. 
+2 als je 33ste tot 40ste wordt 
+1 als je 25ste tot 32ste wordt 
+0 als je 14de tot 24ste wordt 
-1 als je 4de tot 13de wordt 
-2 als je 1st tot 3de wordt 

Ervaring: +1 per race. 
Technisch Inzicht: +1 per race. 
Charisma: +1 per 4 races. 
Motivatie: Stijgt als je goed finisht en als je posities wint tijdens de race. 

Seizoen Update 
Concentratie: Stijgt of daalt afhankelijk van de leeftijd van je coureur. 
Talent: Geen verandering. 
Agressiviteit: -5. 
Ervaring: Geen verandering. 
Technisch Inzicht: Geen verandering. 
Uithoudingsvermogen: -7. 
Charisma: Geen verandering. 
Motivatie: Normaal -18, Soms iets meer of iets minder. 
Gewicht: van +1 tot +14 Afhankelijk van het actuele gewicht, Lichtere coureurs komen meer gewicht aan. 
Leeftijd: 
De leeftijd is van invloed op de stijging van de concentratie. Hoe ouder je coureur is hoe minder er bijkomt of zelf daalt. 

Leeftijd, Stijging/Daling Concentratie 
17 +13 Con 
18 +12 Con 
19 +11 Con 
20 +10 Con 
21 +9 Con 
22 +8 Con 
23 +7 Con 
24 +6 Con 
25 +4 Con 
26 +3 Con 
27 +2 Con 
28 +1 Con 
29 Geen verandering 
30 -2 Con 
31 -3 Con 
32 -4 Con 
33 -6 Con 
34 -7 Con 
35 -8 Con
Amateur -> Pro Overlevingsgids
   
Wat moet je weten van Pro om eventueel al van te voren iets te kunnen plannen. Hoe beter je hebt voorbereid hoe makkelijk het er is. 

Deel 1: Coureur 

Belangrijke skills? 
In Pro is het uithoudingsvermogen van je coureur nog belangrijker dan het is in Rookie en Amateur. Als je kunt promoveren naar Pro met een coureur met 125 punten voor zijn uithoudingsvermogen dan zou je goed kunnen zitten. Het hebben van wat motivatie is handig voor in de kwalificatie, het zal je wat extra snelheid geven. En het mogelijk maken om iets meer naar voren te starten. Helaas is de motivatie in Pro veel moeilijker om vast te houden als je 30ste wordt in een race kun je zo 50 motivatie kunnen verliezen. Een coureur met een Talent van ongeveer 150 punten is goed, Het zal je geen topper opleveren in de regenraces. Omdat coureurs met minder talent gewoon niet zo snel zijn. in lagere klassen kun je er nog mee weg komen. Maar vanaf Pro is het deelnemers veld veel serieuzer en is het moeilijker om goede resultaten te behalen. 

Nieuwe coureur of niet? 
Kan ik mijn huidige coureur behouden in Pro. Of kan ik betere een nieuwe nemen. Beide mogelijk, Het is voor afhankelijk van het feit hoeveel potentie je huidige coureur heeft en of hij goed getraind is? en wanneer zijn contract afloopt. Eventueel zou je het een paar races kunnen aankijken om te zien hoeveel je coureur te kort komt om daarna een beslissing te nemen. Het aantrekken van een nieuwe coureur zou kunnen betekenen dat je eerder competitief kunt zijn in Pro. het maximale salaris van je coureur kan maximaal 1 tot 1,5 miljoen zijn. Minder is natuurlijk beter en het kan je helpen om wat geld te besparen. 

OA handhaving (voor een eventuele verlenging). 
voor twee of meerdere seizoenen met de zelfde coureur. als je hem 3 seizoen of meer wilt behouden moet je zorgen dat zijn contract na 3/5 races in het nieuwe seizoen afloopt. Dan heb je twee seizoenen in Pro zonder OA Zorgen en zou je hem eventueel mee kunnen nemen naar Master als je dat wilt. 

FT (Favorite Track) 
Het hebben van een Coureur met een of meerdere FT is een voordeel van ongeveer 1s per ronde op een bepaald circuit. In Pro is dat heel veel. Je zou je seizoen en training er op af kunnen stemmen om je te handhaven in je 1st Pro Seizoen. Het moet zelfs mogelijk zijn om deze race te winnen met een goede auto en coureur. 

Coureur naar Master? 
Dat is mogelijk wanneer hij niet te duur is en nog voldoende door groei mogelijk heden heeft. Om je coureur competitief te laten zijn in Master zal je moeten promoveren met een OA van rond de 160 punten (160 OA is de limiet voor Master) Met combinatie van wat motivatie zou je eventueel in de eerste paar races wat punten kunnen pakken en je dan richten op het verlengen van het contract, en hem beter laten worden. Wellicht heb je dan in een paar seizoen de mogelijk om te promoveren naar Elite  

Alles over coureurs: 
http://teamnetherlands.forum2go.nl/alle ... s-t27.html 

Deel 2: Sponsors 

Het promoveren van Amateur naar Pro met drie of meer sponsors is zeer belangrijk. Omdat het jou wat Financiële middelen geeft voor de eerste paar moeilijke Races in Pro. Vervolgens moet je proberen je sponsors te behouden door goede resultaten te scoren en zo je sponsors tevreden te houden. En de aflopende contracten te vernieuwen met nieuwe deals. 

In Pro gaat de sponsor onderhandeling gemiddeld gezien langzamer dan in amateur, Dat heeft ook te maken met het feit dat het moeilijker is om goede resultaten te halen in Pro dan het is in Amateur. In Pro kan je commercieel faciliteit op 60 zetten dat zal de vooruit gang van je sponsor helpen, Met een 35ste plek in Pro (Kreeg ik 5% vooruitgang per race) en dat is met een zeer slecht resultaat en Commercieel op 52 punten. Met goede resultaten kun je makkelijk 10 tot 12% vooruitgang boeken in een race. Het moet mogelijk zijn om in Pro minimaal 1 sponsor aan te trekken. 

Het is belangrijk om te promoveren met voldoende financiële middelen. Het zal je helpen met een eventueel test plan. Of met het behalen van je persoonlijke doelstellingen in Pro. Hoe meer je hebt hoe makkelijker het voor je zal zijn, tevens moet je proberen om niet meer uit te geven dan dat er binnen komt. 

Hier kun je vinden wat je zou moeten antwoorden op de vragen van je sponsor. 
http://teamnetherlands.forum2go.nl/spon ... g-t11.html 

Deel 3: Banden 

In Pro kan je voor het eerst je banden leverancier kiezen. Elke banden leverancier heeft een paar bepaalde statistieken, Beter in droog weer of beter in de regen. Je kunt kiezen uit 4 banden leveranciers. , ,  en . De overige 2 zijn niet te betalen. 


Dit is de slechtste bandenleverancier voor Pro, alleen met een uitstekende getrainde coureur zou je kunnen handhaven, (zeer lastig). Je kiest deze banden leverancier alleen als je van te voren al weet dat zowiezo gaat degraderen. Dan is dit de beste band om geld te besparen. 


De normale bandenleverancier in Pro. Redelijk goed in droog weer en zeer goed in de regen. 


Duurder dan , als je wilt handhaven kun je beter de  selecteren. Deze band is zeer goed in droogweer, zeer slecht in de regen. 


Zeer goed in droogweer, Uitstekend in de regen. (Deze band zou je eigenlijk alleen moeten gebruiken als het je promotie seizoen is naar master). Tevens ook de duurste Leverancier. 

Je keuze: 
Je keuze van de goede banden leverancier is zeer belangrijk, Het kan je seizoen maken of breken. Vergeet niet te kijken naar wat je doelen zijn en wat je kan betalen. Een banden leverancier die je niet kunt betalen zal je failliet gaan, en waarschijnlijk een resset naar rookie beteken. Tevens moet je ook kijken naar wat de andere managers in je groep selecteren, Zijn er veel bandenleveranciers van een bepaald merk en zo, ja welke? Moet je dan de zelfde pakken of Een andere? Dat heeft te maken met je auto/coureur/plan. 

De banden statistieken kunnen in verloop van tijd worden aangepast. De bovenstaande informatie is gebasseerd op de data van de banden leveranciers van S30. 

Wil je meer weten over de bepaalde banden statistieken dan zou je eventueel hier kunnen kijken. 
http://teamnetherlands.forum2go.nl/band ... s-t24.html 

Deel 4: TD 

Welke Technisch Directeur die je aantrekt heeft te maken met je doelen. Wil je veel testen? Dan is het beter om een TD aan te trekken met hoge R&D punten. Mocht je een TD willen hebben om je Pitstop tijden te stimuleren, dan zou je kunnen kiezen voor een TD met Veel Leiderschap en Organisatie Pitstop. Het maximale salaris dat betaalbaar is 500.000 dollar. Eventueel kun je er ook voor kiezen om 'Geen' TD aan te trekken. Daarmee zou je een paar miljoen kunnen besparen. Mocht je besluiten om je vrij willig te laten degraderen dan hoef je geen TD aan te trekken. 

Deel 5: Testen 

Met het testen verzamel je CCP (Bolide karakter punten) voor je auto. Daarmee kan je ervoor zorgen dat je lagere onderdeel lvl's kunt hebben op je auto. (en zo minder geld uit geven). De vergaarde testpunten zullen na verloop van tijd langzaam aflopen, Hoe meer je er hebt hoe sneller dat zal gaan. Daarom moet je regelmatig blijven testen om je CCP punten te behouden. Testen kan je ook gebruiken om je coureur een paar keer te training op zijn uithoudingsvermogen, Zodat hij sneller en beter wordt. Maar het echte doel van testen is het vergaren van CCP. 

Hier kun je basis informatie over testen vinden: 
http://teamnetherlands.forum2go.nl/testen-t29.html 

Deel 6: Staff en Faciliteiten 

Als je van plan bent om express weer te degraderen naar amateur, dan hoef je hier eigenlijk niets aan te doen, Gewoon genoeg faciliteiten hebben om een max training niveau aan te houden dat hoog genoeg is om getrainde staf te onderhouden. Het is handig te weten om je staf gaat trainen, Ga je dat niet doen dan hoeven je faciliteiten niet zo hoog te staan, Je moet er voor zorgen dat je Max niveau van training hoog genoeg is om je getrainde staf te onder houden. Dit kan je doen door Commercieel op 60 te zetten, Mocht je daarna nog niet genoeg hebben zou je Pitstop trainingscentrum eventueel ook richting de 60 kunnen brengen. 

Wil je meer weten over Faciliteiten kijk hier: 
http://teamnetherlands.forum2go.nl/faci ... n-t22.html 

Deel 7: Risks 

Wil je een goed resultaat halen in Pro en je coureur en auto is goed genoeg. Dan moet je ook hogere risks hanteren dan dat je deed in Rookie en Amateur. Als je aanvalt dan zul je toch al snel 100 Risks moeten gebruiken als de baan vrij is. De betere managers die al een paar seizoenen met de zelfde coureur in Pro rijden zouden eventueel iets minder risks kunnen gebruiken. Het beste kun programma plannen rond een paar races in het begin en de laatste 3 races. Of eventueel op FT Circuit. Of als het regent en je coureur is goed in de regen en je hebt de bijbehorende regenband gekozen.


Naar mijn mening heb je nodig in pro: 

1: testen,testen,testen en nog eens testen. Zo vaak als mogelijk. Dit in combi met een zeer goede T.D met zo hoog mogelijke o&o’s des te meer bolide karakter punten krijgt je. 
In m’n eerste pro jaar heb ik 11x getest van de 17 

2: een goede coureur is zeer belangrijk. ( niet te duur max $ 1,4 mil per wedstrijd, liefst max $ 1,2 mil ) 
Na elke wedstrijd stamina trainen. Let op dat je hem nog wel kan verlengen. Anders moet je voor promotie gaan naar Master!!!!! 

Coureur: hier moet je in amateur al mee beginnen. ( rookie niet want je moet 200+ tallent hebben en dan moet je dus teveel trainen )Neem halverwege het seizoen een nieuwe coureur zodat je hem met 250 motivatiepunten mee kan nemen naar pro. ( dit duurt natuurlijk 1 of 2 seizoenen ) Zo sta je in de races veel verder naar voren zodat je betere resultaten kan behalen. Je moet dan wel gelijk in de 1e race met 100ct risks gaan rijden. Als je dan al punten met hem heb gescoord dan zo snel mogelijk beginnen met testen met daarbij je onderdelen van je auto douwngraden i.p.v vervangen om zo nog een keer er een race mee te kunnen rijden en zo goedkoper te kunnen testen. Z’n motivatie loopt dan vanzelf terug zodat je hem alsnog kan verlengen. Bij het einde van het seizoen je auto weer upgraden om eventueel nog extra punten te behalen als dat nodig zou zijn. (waarschijnlijk wel, minimaal 9 punten) 

Concentration: 200+ ( dit nooit meer met yoga trainen want dat kost je stamina. Dit moet je trainen met NINJA bijkomen voordeel is dat je agressie erbij krijgt en makkelijker kan inhalen ) 
Talent: 200+ ( zo hoog mogelijk ) 
Agressiveness: 0 (hoe hoger hoe makkelijker inhalen. Maar meer slijtage . je ziet met 0 kom je er ook) 
Experience: 150+ 
Technical insight: 100+ 
Stamina: 125+ ( hoe hoger hoe verder je vooraan rijdt. Die van mij zit nu op 167 ) 
Charisma: hoe lager hoe beter de andere faciliteiten kunnen zijn. Gewoon opgeven dat je coureur favoriet is bij de fans. Dat doe ik ook. Mijn coureur heeft een charisma van 71 op dit moment. 
Motivation: 0+ ( hoe meer hoe beter in je Q’s en daardoor kan je verder naar voren komen dan dat je helemaal achteraan start. Maar stamina is vele malen meer belangrijker. ) 
Reputation: 0 
Weight: 65- hoe lager hoe beter 
Age: zo jong mogelijk, is dan ook beter te trainen. 

technisch directeur 
Informatie carriere 
Bekers: 0 
Aantal GP's: hoe meer hoe beter 
Overwinningen: hoe meer hoe beter 

Vaardigheden technisch directeur 
Overall: zo hoog mogelijk 
Leiderschap: hoe hoger hoe beter 
O&O mechanica: 150+ zo hoog mogelijk samen met de andere O&O’s 
O&O electronica: 150+ zo hoog mogelijk samen met de andere O&O’s 
O&O aerodynamica: 150+ zo hoog mogelijk samen met de andere O&O’s 
Ervaring: kijk maar, o&o vind ik veel belangrijker in het 1e pro jaar 
Organisatie Pitstops: 75 a 100 
Motivatie: 0 zo laag mogelijk, des te hoger zijn de andere faciliteiten. 
________________________________________ 
Leeftijd: niet belangrijk 
Salaris: zo laag mogelijk. Maar als je er 1 kan vinden met hoge o&o’s en redelijke pitstops organisaties dan mag je best wat meer bieden zodat je hem daadwerkelijk hebt. Ik vind testen namelijk zeer belangrijk. 

Personeel en Faciliteiten 
Overall: 33 

Vaardigheden personeel : zo hoog mogelijk, des te beter zijn je pitstops en daar kan je wedstrijden op winnen. 
Ervaring: 20 ( dit komt vanzelf als je telkens test. ) 
Motivatie: 60 ( dit komt vanzelf als je telkens test. ) 
Technische vaardigheden: 21 ( dit komt vanzelf als je telkens test. ) 
________________________________________ 
Omgang met stress: 29 hoe hoger hoe beter je pitstops en des te minder randoms 
Concentratie: 28 hoe hoger hoe beter je pitstops en des te minder randoms 
Efficiëntie: 29 hoe hoger hoe beter je pitstops en des te minder randoms 
Je maximum niveau van training is momenteel : dit moet minimaal 15 punten hoger zijn om er telkens 3 punten per training erbij te krijgen !!!! 

Niveaus faciliteiten (op dit moment bij mij. Moet verder omhoog maar ik heb nu geen geld ervoor) hoe hoger deze zijn hoe meer testpunten je krijgt en je behoud ze dan ook langer / ze lopen minder snel terug naar 0. 
Hier was ik in rookie al mee begonnen door gelijk voor de 1e wedstrijd alles al op 20 te zetten waardoor mijn vaardigheden punten van m'n personeel niet terug liepen. 
Windtunnel: 19 
Pitstop trainingscentrum: 44 
Werkplaats O&O: 34 
Ontwerp-plaats O&O: 34 
Werkplaats ingenieurs: 34 
Legeringen en chemisch lab: 35 
Commercieel: 44 

Alles wat er te trainen is moet je zien te trainen. + als je kan testen, dan moet je het doen. 
Het mooiste is om te testen als je er net geen race meer mee kan rijden. Als onderdelen op 89% staan. Dan 50 rondes proberen er mee te rijden. Dan upgraden en dan de resterende 50 rondes rijden. Of aan het einde van de 100 rondjes upgraden. 
Als je meer overhoud, moet proberen wel de race met bijv minimaal 40ct risks uit te kunnen rijden zodat je niet te ver achterin beland want dan duurt het te lang met je sponsors. + je kan ze dan ook kwijt raken. 
Als je een melding krijgt van je sponsor dat ze niet tevreden zijn met de resultaten, dan moet je weer even een race met 100ct risks rijden. 

 Testen
   
Met het testen kan je uiteindelijk een paar wagen karakter punten verzamelen. De punten worden pas na 3 races aan je wagen toegevoegd. Met het testen verzamel je ook uithoudingsvermogen voor je coureur. Je hebt 100 rondes en 10 stints tot je beschikking. 

In je 100 rondjes kan je testen op acht verschillende onderdelen. 
Namelijk: 
Topsnelheid, Bochten, Haarspeldbochten, Remmen, inhalen, Chicanes, Test bolide limiet en Afstelling verfijnen. 

In seizoen 28 is Poznan het test circuit. 
Oude basis afstelling: 
657, 625, 451, 409, 568, 479 

De bovenstaande afstelling is een oude basis afstelling. Mocht je werken met de sheets van het team dan kun je de coureurs correcties toevoegen aan de basis afstelling. 

Tijdens het testen kun je test punten verzamelen op drie criteria 
Vermogen (V), Handbaarheid (H) , Acceleratie (A). 
Afhankelijk van welke tests je uitvoert zal je een bepaald aantal test punten vergaren. 

Afstelling verfijnen: 
Deze voer je alleen uit bij de allereerste test, als je de basis afstelling wilt vinden voor een nieuw testcircuit. 

Topsnelheid: 
Het testen op Topsnelheid levert je vooral punten op voor Vermogen(V). De test punten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 80,1% -> H = 9,1% -> A = 9,1% 

Bochten: 
Het testen op Bochten levert je vooral punten op voor Handbaarheid(H). De test punten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 10% -> H = 80% -> A = 10% 

Haarspeldbochten: 
Het testen op Haarspeldbochten levert je vooral punten op voor Acceleratie(A). De test punten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 9,8% -> H = 9,8% -> A = 80,4% 

Remmen 
Het testen op Remmen levert je vooral punten op voor Handbaarheid(H). De test punten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 24,4% -> H = 50% -> A = 25,6% 

Inhalen 
Het testen op Inhalen levert je vooral punten op voor Vermogen(V). De test punten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 50,6% -> H = 24,7% -> A = 24,7% 

Chicanes 
Het testen op Haarspeldbochten levert je vooral punten op voor Acceleratie(A). De testpunten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 25,3% -> H = 25,3% -> A = 49,4% 

Test bolide limiet 
Door deze test voorkeur uit te voeren test je jou bolide alleen maar op de ultieme snelheid. Dit resulteert in een snel test rondje. Het nadeel is dat deze test bijna geen test punten oplevert. 

Uiteraard kan je zelf bepalen wanneer je een test sessie uitvoert. 

Het testen levert zes uithoudingspunten naarmate je coureur meer uithoudingsvermogen heeft zal de toename iets afnemen, naar vijf of vier uithoudingspunten. Een test sessie levert ook een punt op voor Ervaring en Technisch Inzicht.
groet Eric (TC)

Gast

Re: Tips Gpro pro klasse

Bericht door Gast » 15-08-2016 16:44

GPL-tc schreef:Alles over Coureurs
   
Hieronder kan je lezen wat alle coureurs eigenschappen eigenlijk betekenen. Ook zul je lezen waarvoor ze eigenlijk belangrijk voor zijn. 

Concentratie: 
Hoe hoger de concentratie van je coureur hoe constanter zijn rondetijd zijn. Bij een concentratie van 250 rijdt je coureur elke ronde vrijwel dezelfde rondetijd. Bij 0 is je coureur helemaal niet constant. 

Talent: 
Hoe hoger het talent van je coureur des te beter hij presteert in de regen. Bij een Talent van 200 t/m 250 is je coureur uitstekend in de regen. Aangezien er maar 1 a 2 regen races zijn per seizoen kun je ook kiezen voor een coureur met een lager talent van omstreeks 100. 

Agressiviteit: 
In de lagere divisies is een maximale agressiviteit van ongeveer 50 mogelijk. De hogere agressiviteit zorgt er voor dat je coureur zich makkelijker een andere bolide kan inhalen. 

Ervaring: 
Hoe meer races een coureur heeft gereden hoe meer ervaring opgedaan heeft. Als je coureur veel ervaring heeft zal hij minder snel een foutje maken. 

Technisch Inzicht: 
Tijdens het afstellen van je bolide geeft je coureur aan of hij tevreden is met de afstelling. Dit betekend echter niet dat dit de beste afstelling is. 
De beste afstelling zit in een range. Naar mate je meer Technisch Inzicht hebt wordt de 'range' kleiner. Dit is in combinatie met Ervaring en Technisch Inzicht. 

Uithoudingsvermogen: 
Een hoger uithoudingsvermogen zorgt er voor dat je coureur constantere ronde tijden kan rijden. Dat betekend dus dat hij minder grote fouten maak in een rondje. Het is vooral belangrijk dat je coureur een klein beetje uithoudingsvermogen heeft. Dat zorgt er dan voor dat je coureur minder last heeft van hoge temperaturen tijdens een race. Vooral aan het einde van een race. 

Charisma: 
Een hoog charisma zorgt voor meer enthousiasme bij mogelijk nieuwe sponsoren. 

Motivatie: 
De motivatie van je coureur helpt je in de kwalificatie. Doordat hij het naar zijn zin heeft zal hij iets sneller rijden. Motivatie daalt door een slechte race en stijgt door een goede race. 

Reputatie: 
Naarmate je coureur goed presteert in een race kan zijn reputatie stijgen. Dit betekend dat hij bij een contract verlenging lichtelijk meer salaris vraagt. 

Gewicht: 
Een lichtere coureur zal iets sneller zijn dan een coureur die tien kilo meer weegt. maar niet noemenswaardig sneller. 

Leeftijd: 
De leeftijd van je coureur is niet zo heel belangrijk. Natuurlijk kan je een jongere coureur langer in dienst hebben dan een oudje. Zodra een coureur de leeftijd van 34 jaar bereikt wordt hij langzaam slechter.

Training van je Coureur 

Hier kun je een overzicht vinden hoe je coureur kunt verbeteren. 
Door Training, Testen of het rijden van Races en tijdens de seizoen update. 

Fitness training 
Kosten: $700.000 
Verandering: Uithoudingsvermogen +2, Motivatie -5 tot -10, Gewicht -1 

Yoga 
Kosten: $700.000 
Verandering: Concentratie +4 tot +6, Agressiviteit -2, Uithoudingsvermogen -2, Motivatie +5 tot +10 

PR Training 
Kosten: $500.000 
Verandering: Charisma +4 tot +8, Concentratie -1 tot -3 

Technische Training 
Kosten: $600.000 
Verandering: Technisch Inzicht +5, Motivatie -20 (leeftijd 25>), Motivatie +15 (leeftijd 25<). 

Sport Psychologie 
Kosten: $400.000 
Verandering: Motivatie +1 tot +30 (Afhankelijk van de hoeveelheid je coureur al bezit). 

Ninja Training 
Kosten: $550.000 
Verandering; Concentratie +1 tot +2 (Concentratie boven de 100 +1. onder de 100 +2), Agressiviteit +2 tot +7 (De toename is afhankelijk van de hoeveelheid je coureur al heeft). 

Test Sessie 
Kosten: $1.000.000 
Verandering: Uithoudingsvermogen: 
Als je 100 rondjes aflegt. 
+5 tot +6 als Uithoudingsvermogen van 0 tot 40 is. 
+4 tot +5 als Uithoudingsvermogen van 41 tot 90 is. 
+3 als Uithoudingsvermogen van 91 tot 110 is. 
+2 als uithoudingsvermogen van 111 tot 130 is. 
+1 per 200 rondjes als uithoudingsvermogen 131 of hoger is, 

Ervaring +1 per 4 tests 
Technisch Inzicht +1 (als je 100 rondjes aflegt) 
Gewicht: -1 (als je 100 rondjes afgelegd en je coureur zwaarder is als 100 kilo. 

Racen 
Agressiviteit: Stijgt of daalt tijdens de races als je goed of slecht eindigt. 
+2 als je 33ste tot 40ste wordt 
+1 als je 25ste tot 32ste wordt 
+0 als je 14de tot 24ste wordt 
-1 als je 4de tot 13de wordt 
-2 als je 1st tot 3de wordt 

Ervaring: +1 per race. 
Technisch Inzicht: +1 per race. 
Charisma: +1 per 4 races. 
Motivatie: Stijgt als je goed finisht en als je posities wint tijdens de race. 

seizoen Update 
Concentratie: Stijgt of daalt afhankelijk van de leeftijd van je coureur. 
Talent: Geen verandering. 
Agressiviteit: -5. 
Ervaring: Geen verandering. 
Technisch Inzicht: Geen verandering. 
Uithoudingsvermogen: -7. 
Charisma: Geen verandering. 
Motivatie: Normaal -18, Soms iets meer of iets minder. 
Gewicht: van +1 tot +14 Afhankelijk van het actuele gewicht, Lichtere coureurs komen meer gewicht aan. 
Leeftijd: 
De leeftijd is van invloed op de stijging van de concentratie. Hoe ouder je coureur is hoe minder er bijkomt of zelf daalt. 

Leeftijd, Stijging/Daling Concentratie 
17 +13 Con 
18 +12 Con 
19 +11 Con 
20 +10 Con 
21 +9 Con 
22 +8 Con 
23 +7 Con 
24 +6 Con 
25 +4 Con 
26 +3 Con 
27 +2 Con 
28 +1 Con 
29 Geen verandering 
30 -2 Con 
31 -3 Con 
32 -4 Con 
33 -6 Con 
34 -7 Con 
35 -8 Con

Training van je Coureur 

Hier kun je een overzicht vinden hoe je coureur kunt verbeteren. 
Door Training, Testen of het rijden van Races en tijdens de seizoen update. 

Fitness training 
Kosten: $700.000 
Verandering: Uithoudingsvermogen +2, Motivatie -5 tot -10, Gewicht -1 

Yoga 
Kosten: $700.000 
Verandering: Concentratie +4 tot +6, Agressiviteit -2, Uithoudingsvermogen -2, Motivatie +5 tot +10 

PR Training 
Kosten: $500.000 
Verandering: Charisma +4 tot +8, Concentratie -1 tot -3 

Technische Training 
Kosten: $600.000 
Verandering: Technisch Inzicht +5, Motivatie -20 (leeftijd 25>), Motivatie +15 (leeftijd 25<). 

Sport Psychologie 
Kosten: $400.000 
Verandering: Motivatie +1 tot +30 (Afhankelijk van de hoeveelheid je coureur al bezit). 

Ninja Training 
Kosten: $550.000 
Verandering; Concentratie +1 tot +2 (Concentratie boven de 100 +1. onder de 100 +2), Agressiviteit +2 tot +7 (De toename is afhankelijk van de hoeveelheid je coureur al heeft). 

Test Sessie 
Kosten: $1.000.000 
Verandering: Uithoudingsvermogen: 
Als je 100 rondjes aflegt. 
+5 tot +6 als Uithoudingsvermogen van 0 tot 40 is. 
+4 tot +5 als Uithoudingsvermogen van 41 tot 90 is. 
+3 als Uithoudingsvermogen van 91 tot 110 is. 
+2 als Uithoudingsvermogen van 111 tot 130 is. 
+1 per 200 rondjes als uithoudingsvermogen 131 of hoger is, 

Ervaring +1 per 4 tests 
Technisch Inzicht +1 (als je 100 rondjes aflegt) 
Gewicht: -1 (als je 100 rondjes afgelegd en je coureur zwaarder is als 100 kilo. 

Racen 
Agressiviteit: Stijgt of daalt tijdens de races als je goed of slecht eindigt. 
+2 als je 33ste tot 40ste wordt 
+1 als je 25ste tot 32ste wordt 
+0 als je 14de tot 24ste wordt 
-1 als je 4de tot 13de wordt 
-2 als je 1st tot 3de wordt 

Ervaring: +1 per race. 
Technisch Inzicht: +1 per race. 
Charisma: +1 per 4 races. 
Motivatie: Stijgt als je goed finisht en als je posities wint tijdens de race. 

Seizoen Update 
Concentratie: Stijgt of daalt afhankelijk van de leeftijd van je coureur. 
Talent: Geen verandering. 
Agressiviteit: -5. 
Ervaring: Geen verandering. 
Technisch Inzicht: Geen verandering. 
Uithoudingsvermogen: -7. 
Charisma: Geen verandering. 
Motivatie: Normaal -18, Soms iets meer of iets minder. 
Gewicht: van +1 tot +14 Afhankelijk van het actuele gewicht, Lichtere coureurs komen meer gewicht aan. 
Leeftijd: 
De leeftijd is van invloed op de stijging van de concentratie. Hoe ouder je coureur is hoe minder er bijkomt of zelf daalt. 

Leeftijd, Stijging/Daling Concentratie 
17 +13 Con 
18 +12 Con 
19 +11 Con 
20 +10 Con 
21 +9 Con 
22 +8 Con 
23 +7 Con 
24 +6 Con 
25 +4 Con 
26 +3 Con 
27 +2 Con 
28 +1 Con 
29 Geen verandering 
30 -2 Con 
31 -3 Con 
32 -4 Con 
33 -6 Con 
34 -7 Con 
35 -8 Con
Amateur -> Pro Overlevingsgids
   
Wat moet je weten van Pro om eventueel al van te voren iets te kunnen plannen. Hoe beter je hebt voorbereid hoe makkelijk het er is. 

Deel 1: Coureur 

Belangrijke skills? 
In Pro is het uithoudingsvermogen van je coureur nog belangrijker dan het is in Rookie en Amateur. Als je kunt promoveren naar Pro met een coureur met 125 punten voor zijn uithoudingsvermogen dan zou je goed kunnen zitten. Het hebben van wat motivatie is handig voor in de kwalificatie, het zal je wat extra snelheid geven. En het mogelijk maken om iets meer naar voren te starten. Helaas is de motivatie in Pro veel moeilijker om vast te houden als je 30ste wordt in een race kun je zo 50 motivatie kunnen verliezen. Een coureur met een Talent van ongeveer 150 punten is goed, Het zal je geen topper opleveren in de regenraces. Omdat coureurs met minder talent gewoon niet zo snel zijn. in lagere klassen kun je er nog mee weg komen. Maar vanaf Pro is het deelnemers veld veel serieuzer en is het moeilijker om goede resultaten te behalen. 

Nieuwe coureur of niet? 
Kan ik mijn huidige coureur behouden in Pro. Of kan ik betere een nieuwe nemen. Beide mogelijk, Het is voor afhankelijk van het feit hoeveel potentie je huidige coureur heeft en of hij goed getraind is? en wanneer zijn contract afloopt. Eventueel zou je het een paar races kunnen aankijken om te zien hoeveel je coureur te kort komt om daarna een beslissing te nemen. Het aantrekken van een nieuwe coureur zou kunnen betekenen dat je eerder competitief kunt zijn in Pro. het maximale salaris van je coureur kan maximaal 1 tot 1,5 miljoen zijn. Minder is natuurlijk beter en het kan je helpen om wat geld te besparen. 

OA handhaving (voor een eventuele verlenging). 
voor twee of meerdere seizoenen met de zelfde coureur. als je hem 3 seizoen of meer wilt behouden moet je zorgen dat zijn contract na 3/5 races in het nieuwe seizoen afloopt. Dan heb je twee seizoenen in Pro zonder OA Zorgen en zou je hem eventueel mee kunnen nemen naar Master als je dat wilt. 

FT (Favorite Track) 
Het hebben van een Coureur met een of meerdere FT is een voordeel van ongeveer 1s per ronde op een bepaald circuit. In Pro is dat heel veel. Je zou je seizoen en training er op af kunnen stemmen om je te handhaven in je 1st Pro Seizoen. Het moet zelfs mogelijk zijn om deze race te winnen met een goede auto en coureur. 

Coureur naar Master? 
Dat is mogelijk wanneer hij niet te duur is en nog voldoende door groei mogelijk heden heeft. Om je coureur competitief te laten zijn in Master zal je moeten promoveren met een OA van rond de 160 punten (160 OA is de limiet voor Master) Met combinatie van wat motivatie zou je eventueel in de eerste paar races wat punten kunnen pakken en je dan richten op het verlengen van het contract, en hem beter laten worden. Wellicht heb je dan in een paar seizoen de mogelijk om te promoveren naar Elite  



Deel 2: Sponsors 

Het promoveren van Amateur naar Pro met drie of meer sponsors is zeer belangrijk. Omdat het jou wat Financiële middelen geeft voor de eerste paar moeilijke Races in Pro. Vervolgens moet je proberen je sponsors te behouden door goede resultaten te scoren en zo je sponsors tevreden te houden. En de aflopende contracten te vernieuwen met nieuwe deals. 

In Pro gaat de sponsor onderhandeling gemiddeld gezien langzamer dan in amateur, Dat heeft ook te maken met het feit dat het moeilijker is om goede resultaten te halen in Pro dan het is in Amateur. In Pro kan je commercieel faciliteit op 60 zetten dat zal de vooruit gang van je sponsor helpen, Met een 35ste plek in Pro (Kreeg ik 5% vooruitgang per race) en dat is met een zeer slecht resultaat en Commercieel op 52 punten. Met goede resultaten kun je makkelijk 10 tot 12% vooruitgang boeken in een race. Het moet mogelijk zijn om in Pro minimaal 1 sponsor aan te trekken. 

Het is belangrijk om te promoveren met voldoende financiële middelen. Het zal je helpen met een eventueel test plan. Of met het behalen van je persoonlijke doelstellingen in Pro. Hoe meer je hebt hoe makkelijker het voor je zal zijn, tevens moet je proberen om niet meer uit te geven dan dat er binnen komt. 


Deel 3: Banden 

In Pro kan je voor het eerst je banden leverancier kiezen. Elke banden leverancier heeft een paar bepaalde statistieken, Beter in droog weer of beter in de regen. Je kunt kiezen uit 4 banden leveranciers. , ,  en . De overige 2 zijn niet te betalen. 


Dit is de slechtste bandenleverancier voor Pro, alleen met een uitstekende getrainde coureur zou je kunnen handhaven, (zeer lastig). Je kiest deze banden leverancier alleen als je van te voren al weet dat zowiezo gaat degraderen. Dan is dit de beste band om geld te besparen. 


De normale bandenleverancier in Pro. Redelijk goed in droog weer en zeer goed in de regen. 


Duurder dan , als je wilt handhaven kun je beter de  selecteren. Deze band is zeer goed in droogweer, zeer slecht in de regen. 


Zeer goed in droogweer, Uitstekend in de regen. (Deze band zou je eigenlijk alleen moeten gebruiken als het je promotie seizoen is naar master). Tevens ook de duurste Leverancier. 

Je keuze: 
Je keuze van de goede banden leverancier is zeer belangrijk, Het kan je seizoen maken of breken. Vergeet niet te kijken naar wat je doelen zijn en wat je kan betalen. Een banden leverancier die je niet kunt betalen zal je failliet gaan, en waarschijnlijk een resset naar rookie beteken. Tevens moet je ook kijken naar wat de andere managers in je groep selecteren, Zijn er veel bandenleveranciers van een bepaald merk en zo, ja welke? Moet je dan de zelfde pakken of Een andere? Dat heeft te maken met je auto/coureur/plan. 

De banden statistieken kunnen in verloop van tijd worden aangepast. De bovenstaande informatie is gebasseerd op de data van de banden leveranciers van S30. 


Deel 4: TD 

Welke Technisch Directeur die je aantrekt heeft te maken met je doelen. Wil je veel testen? Dan is het beter om een TD aan te trekken met hoge R&D punten. Mocht je een TD willen hebben om je Pitstop tijden te stimuleren, dan zou je kunnen kiezen voor een TD met Veel Leiderschap en Organisatie Pitstop. Het maximale salaris dat betaalbaar is 500.000 dollar. Eventueel kun je er ook voor kiezen om 'Geen' TD aan te trekken. Daarmee zou je een paar miljoen kunnen besparen. Mocht je besluiten om je vrij willig te laten degraderen dan hoef je geen TD aan te trekken. 

Deel 5: Testen 

Met het testen verzamel je CCP (Bolide karakter punten) voor je auto. Daarmee kan je ervoor zorgen dat je lagere onderdeel lvl's kunt hebben op je auto. (en zo minder geld uit geven). De vergaarde testpunten zullen na verloop van tijd langzaam aflopen, Hoe meer je er hebt hoe sneller dat zal gaan. Daarom moet je regelmatig blijven testen om je CCP punten te behouden. Testen kan je ook gebruiken om je coureur een paar keer te training op zijn uithoudingsvermogen, Zodat hij sneller en beter wordt. Maar het echte doel van testen is het vergaren van CCP. 


Deel 6: Staff en Faciliteiten 

Als je van plan bent om express weer te degraderen naar amateur, dan hoef je hier eigenlijk niets aan te doen, Gewoon genoeg faciliteiten hebben om een max training niveau aan te houden dat hoog genoeg is om getrainde staf te onderhouden. Het is handig te weten om je staf gaat trainen, Ga je dat niet doen dan hoeven je faciliteiten niet zo hoog te staan, Je moet er voor zorgen dat je Max niveau van training hoog genoeg is om je getrainde staf te onder houden. Dit kan je doen door Commercieel op 60 te zetten, Mocht je daarna nog niet genoeg hebben zou je Pitstop trainingscentrum eventueel ook richting de 60 kunnen brengen. 


Deel 7: Risks 

Wil je een goed resultaat halen in Pro en je coureur en auto is goed genoeg. Dan moet je ook hogere risks hanteren dan dat je deed in Rookie en Amateur. Als je aanvalt dan zul je toch al snel 100 Risks moeten gebruiken als de baan vrij is. De betere managers die al een paar seizoenen met de zelfde coureur in Pro rijden zouden eventueel iets minder risks kunnen gebruiken. Het beste kun programma plannen rond een paar races in het begin en de laatste 3 races. Of eventueel op FT Circuit. Of als het regent en je coureur is goed in de regen en je hebt de bijbehorende regenband gekozen.


Naar mijn mening heb je nodig in pro: 

1: testen,testen,testen en nog eens testen. Zo vaak als mogelijk. Dit in combi met een zeer goede T.D met zo hoog mogelijke o&o’s des te meer bolide karakter punten krijgt je. 
In m’n eerste pro jaar heb ik 11x getest van de 17 

2: een goede coureur is zeer belangrijk. ( niet te duur max $ 1,4 mil per wedstrijd, liefst max $ 1,2 mil ) 
Na elke wedstrijd stamina trainen. Let op dat je hem nog wel kan verlengen. Anders moet je voor promotie gaan naar Master!!!!! 

Coureur: hier moet je in amateur al mee beginnen. ( rookie niet want je moet 200+ tallent hebben en dan moet je dus teveel trainen )Neem halverwege het seizoen een nieuwe coureur zodat je hem met 250 motivatiepunten mee kan nemen naar pro. ( dit duurt natuurlijk 1 of 2 seizoenen ) Zo sta je in de races veel verder naar voren zodat je betere resultaten kan behalen. Je moet dan wel gelijk in de 1e race met 100ct risks gaan rijden. Als je dan al punten met hem heb gescoord dan zo snel mogelijk beginnen met testen met daarbij je onderdelen van je auto douwngraden i.p.v vervangen om zo nog een keer er een race mee te kunnen rijden en zo goedkoper te kunnen testen. Z’n motivatie loopt dan vanzelf terug zodat je hem alsnog kan verlengen. Bij het einde van het seizoen je auto weer upgraden om eventueel nog extra punten te behalen als dat nodig zou zijn. (waarschijnlijk wel, minimaal 9 punten) 

Concentration: 200+ ( dit nooit meer met yoga trainen want dat kost je stamina. Dit moet je trainen met NINJA bijkomen voordeel is dat je agressie erbij krijgt en makkelijker kan inhalen ) 
Talent: 200+ ( zo hoog mogelijk ) 
Agressiveness: 0 (hoe hoger hoe makkelijker inhalen. Maar meer slijtage . je ziet met 0 kom je er ook) 
Experience: 150+ 
Technical insight: 100+ 
Stamina: 125+ ( hoe hoger hoe verder je vooraan rijdt. Die van mij zit nu op 167 ) 
Charisma: hoe lager hoe beter de andere faciliteiten kunnen zijn. Gewoon opgeven dat je coureur favoriet is bij de fans. Dat doe ik ook. Mijn coureur heeft een charisma van 71 op dit moment. 
Motivation: 0+ ( hoe meer hoe beter in je Q’s en daardoor kan je verder naar voren komen dan dat je helemaal achteraan start. Maar stamina is vele malen meer belangrijker. ) 
Reputation: 0 
Weight: 65- hoe lager hoe beter 
Age: zo jong mogelijk, is dan ook beter te trainen. 

technisch directeur 
Informatie carriere 
Bekers: 0 
Aantal GP's: hoe meer hoe beter 
Overwinningen: hoe meer hoe beter 

Vaardigheden technisch directeur 
Overall: zo hoog mogelijk 
Leiderschap: hoe hoger hoe beter 
O&O mechanica: 150+ zo hoog mogelijk samen met de andere O&O’s 
O&O electronica: 150+ zo hoog mogelijk samen met de andere O&O’s 
O&O aerodynamica: 150+ zo hoog mogelijk samen met de andere O&O’s 
Ervaring: kijk maar, o&o vind ik veel belangrijker in het 1e pro jaar 
Organisatie Pitstops: 75 a 100 
Motivatie: 0 zo laag mogelijk, des te hoger zijn de andere faciliteiten. 
________________________________________ 
Leeftijd: niet belangrijk 
Salaris: zo laag mogelijk. Maar als je er 1 kan vinden met hoge o&o’s en redelijke pitstops organisaties dan mag je best wat meer bieden zodat je hem daadwerkelijk hebt. Ik vind testen namelijk zeer belangrijk. 

Personeel en Faciliteiten 
Overall: 33 

Vaardigheden personeel : zo hoog mogelijk, des te beter zijn je pitstops en daar kan je wedstrijden op winnen. 
Ervaring: 20 ( dit komt vanzelf als je telkens test. ) 
Motivatie: 60 ( dit komt vanzelf als je telkens test. ) 
Technische vaardigheden: 21 ( dit komt vanzelf als je telkens test. ) 
________________________________________ 
Omgang met stress: 29 hoe hoger hoe beter je pitstops en des te minder randoms 
Concentratie: 28 hoe hoger hoe beter je pitstops en des te minder randoms 
Efficiëntie: 29 hoe hoger hoe beter je pitstops en des te minder randoms 
Je maximum niveau van training is momenteel : dit moet minimaal 15 punten hoger zijn om er telkens 3 punten per training erbij te krijgen !!!! 

Niveaus faciliteiten (op dit moment bij mij. Moet verder omhoog maar ik heb nu geen geld ervoor) hoe hoger deze zijn hoe meer testpunten je krijgt en je behoud ze dan ook langer / ze lopen minder snel terug naar 0. 
Hier was ik in rookie al mee begonnen door gelijk voor de 1e wedstrijd alles al op 20 te zetten waardoor mijn vaardigheden punten van m'n personeel niet terug liepen. 
Windtunnel: 19 
Pitstop trainingscentrum: 44 
Werkplaats O&O: 34 
Ontwerp-plaats O&O: 34 
Werkplaats ingenieurs: 34 
Legeringen en chemisch lab: 35 
Commercieel: 44 

Alles wat er te trainen is moet je zien te trainen. + als je kan testen, dan moet je het doen. 
Het mooiste is om te testen als je er net geen race meer mee kan rijden. Als onderdelen op 89% staan. Dan 50 rondes proberen er mee te rijden. Dan upgraden en dan de resterende 50 rondes rijden. Of aan het einde van de 100 rondjes upgraden. 
Als je meer overhoud, moet proberen wel de race met bijv minimaal 40ct risks uit te kunnen rijden zodat je niet te ver achterin beland want dan duurt het te lang met je sponsors. + je kan ze dan ook kwijt raken. 
Als je een melding krijgt van je sponsor dat ze niet tevreden zijn met de resultaten, dan moet je weer even een race met 100ct risks rijden. 

 Testen
   
Met het testen kan je uiteindelijk een paar wagen karakter punten verzamelen. De punten worden pas na 3 races aan je wagen toegevoegd. Met het testen verzamel je ook uithoudingsvermogen voor je coureur. Je hebt 100 rondes en 10 stints tot je beschikking. 

In je 100 rondjes kan je testen op acht verschillende onderdelen. 
Namelijk: 
Topsnelheid, Bochten, Haarspeldbochten, Remmen, inhalen, Chicanes, Test bolide limiet en Afstelling verfijnen. 

In seizoen 28 is Poznan het test circuit. 
Oude basis afstelling: 
657, 625, 451, 409, 568, 479 

De bovenstaande afstelling is een oude basis afstelling. Mocht je werken met de sheets van het team dan kun je de coureurs correcties toevoegen aan de basis afstelling. 

Tijdens het testen kun je test punten verzamelen op drie criteria 
Vermogen (V), Handbaarheid (H) , Acceleratie (A). 
Afhankelijk van welke tests je uitvoert zal je een bepaald aantal test punten vergaren. 

Afstelling verfijnen: 
Deze voer je alleen uit bij de allereerste test, als je de basis afstelling wilt vinden voor een nieuw testcircuit. 

Topsnelheid: 
Het testen op Topsnelheid levert je vooral punten op voor Vermogen(V). De test punten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 80,1% -> H = 9,1% -> A = 9,1% 

Bochten: 
Het testen op Bochten levert je vooral punten op voor Handbaarheid(H). De test punten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 10% -> H = 80% -> A = 10% 

Haarspeldbochten: 
Het testen op Haarspeldbochten levert je vooral punten op voor Acceleratie(A). De test punten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 9,8% -> H = 9,8% -> A = 80,4% 

Remmen 
Het testen op Remmen levert je vooral punten op voor Handbaarheid(H). De test punten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 24,4% -> H = 50% -> A = 25,6% 

Inhalen 
Het testen op Inhalen levert je vooral punten op voor Vermogen(V). De test punten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 50,6% -> H = 24,7% -> A = 24,7% 

Chicanes 
Het testen op Haarspeldbochten levert je vooral punten op voor Acceleratie(A). De testpunten worden als volgt verdeeld op de volgende test onderdelen: V = 25,3% -> H = 25,3% -> A = 49,4% 

Test bolide limiet 
Door deze test voorkeur uit te voeren test je jou bolide alleen maar op de ultieme snelheid. Dit resulteert in een snel test rondje. Het nadeel is dat deze test bijna geen test punten oplevert. 

Uiteraard kan je zelf bepalen wanneer je een test sessie uitvoert. 

Het testen levert zes uithoudingspunten naarmate je coureur meer uithoudingsvermogen heeft zal de toename iets afnemen, naar vijf of vier uithoudingspunten. Een test sessie levert ook een punt op voor Ervaring en Technisch Inzicht.

GPL-tc
Site Admin
Berichten: 358
Lid geworden op: 01-08-2015 02:50

Bericht door GPL-tc » 28-01-2017 10:43

Ik ben gestopt omdat het onmogelijk was om er iets van te maken dit seizoen.
Geen geld om top te rijden en geen geld om langzaam terug te zakken naar amateur.
Verkeerd gegokt dus.

Wat ik geleerd heb:
Coureur moet minimaal 200 talent hebben.
Voldoende testen om zo te besparen op onderdelen.
Kies NOOIT voor een tussenjaar maar rijd altijd minimaal top 20 of hoger.
Coureur mag niet meer kosten dan € 800.000 per race.
Laat de coureur met je mee groeien, dit is CRUCIAAL!

Bovenstaande zaken zorgen ervoor dat je in Pro of hoger kunt rijden.
groet Eric (TC)

Plaats reactie