Practice voor nieuwe circuits

informatie over het spel
Plaats reactie
GPL-tc
Site Admin
Berichten: 358
Lid geworden op: 01-08-2015 02:50

Practice voor nieuwe circuits

Bericht door GPL-tc » 22-11-2015 10:17

Zoals in dit seizoen 50 komen er 2 nieuwe circuits bij.
Om hiermee overweg te kunnen, geef ik een handleiding voor de kwalificatie.

bereken eerst je MA = (margin of acceptance)
Hoe doe je dat?
als volgt
135- (0.3x technisch inzicht waarde) - 0.1x (ervaring waarde)
hieruit komt een getal. dat getal is je marge op jouw instellingen.
vb. je MA 1s 120, dan zit je afstelling tussen 0 en 120 op jouw bolide onderdeel.

Volgende is hoe bepaal ik mijn afstelling.
Daarbij ga ik van het lower limit uit, om die te vinden, zet ik alle onderdelen op 512 en rij een ronde
De coureur geeft opmerking over het gedrag van de auto.
Aan de hand van deze opmerkingen bepaal je welke waarde van de auto gaat vermeerderen of verminderen.
Hierbij maak ik gebruik van mijn MA waarde.

na de eerste oefen ronde zijn deze als volgt
1, 1/2, 1/4 van de waarde van MA
na de 2e ronde
1/2, 1/4, 1/8 van de MA waarde.
Je ziet dat de noem ervan de breuk het rechtse getal verdubbeld en dan opschuift.
na de 3e ronde wordt het dus
1/4, 1/8, 1/16 van de MA waarde.
en ga zo maar verder.

Hoe bepaal je erbij of eraf?
Dat is afhankelijk van de opmerkingen van je coureur.
(de getallen ervoor is alleen maar een rangnr, geen waarde voor de berekening)

Ik heb hieronder de opmerkingen per onderdeel
Wings
+3 I am really missing speed
+2 The car is lacking some speed on the straight
+1 The car could have more speed on the straight
0 Perfect, oke
-1 I am missing a bit grip in the turns
-2 The car is very unstable in the corners
-3 I cannot drive the car, there is no grip on it.
When you vind the optimimum wings setup , you can rehearse with -50 or +50.

Engine
+3 No, No, no! Favour a lot more the low Revs!
+2 The engine revs are too high
+1 Try to favour a bit more the low res
0 Perfect, oke
-1 I feel that i do not have enough engine power in the straights
-2 The engine power on the straights is not sufficient
-3 You should try to favour a lot more the high revs


Brakes

+3 Please , move the balance a lot more to the back
+2 I think the brakes effectiveness could be higher if we move the balance to the back
+1 Put the balance a bit more to the back
0 Perfect, oke
-1 I would like to have the balance abit more to the front
-2 I think the brakes effectiveniss could be higher if we move The balance to the front
-3 i would feel a lot more comfortable t move the balance to the front
Gearbox
+3 Please, put a lot lower ratio between gears
+2 The gear ratio is too high
+1 I cannot take advantage of the power of the engine, put the gear ratio abit lower
0 Perfect, oke
-1 I am very often in the red, put the gear ratio a bit higher
-2 The gear ratio is too low
-3

Suspension
+3
+2 The suspension rigidity is too low
+1 A bit more rigit suspension, i will got faster
0 Perfect, oke
-1 The car is to rigid. Lower a bit the rigidity.
-2 The suspension rigidity is too high
-3

Bij perfectie, kan je nog met 2 verminderen, let hierbij wel op de stuurfout tijd, zo ga je naar het kleinste verschil.

vervolgens

Uit mijn vergelijkbare circuit PHA probeer ik de gemiddelde te halen.
vb. van alle gelijke p waarde van de circuit verzamel ik de instellingen van de auto, deel deze door het aantal circuits en dan kom je op een waarde.

Dat doe je met H en A precies het zelfde.

Dan neem je de grootste en de kleinste waarde van de 3 afstellingen.
hiertussen zit jouw afstelling, vermoedelijk. Moet ik er wel bij zeggen, maar je hebt een begin afstelling voor de eerste ronde.
En dan afhankelijk van je opmerkingen van je coureur bepaal je de afstelling van je bolide voor de eerste kwalificatie.

Bij mij had ik voor bremgarten de onderstaande afstelling
328-498
474-560
555-708
466-616
609-713
602-772

Mijn uiteindelijke afstelling was
430
590
530
497
687
703

Je ziet ik zit behoorlijk goed.

Dit kan je ook met de wear(slijtage) doen om zo te kijken of je de onderdelen moet vervangen.

Succes!!!
groet Eric (TC)

Plaats reactie