controle over jouw coureur,

controle over de coureur
Plaats reactie
GPL-tc
Site Admin
Berichten: 358
Lid geworden op: 01-08-2015 02:50

controle over jouw coureur,

Bericht door GPL-tc » 02-06-2016 23:26

hoe werkt dat?
Ik zal proberen uit te leggen.

Controle
Ik wil niet alleen over de auto de controle hebben maar ook over de coureur.
Ik ben er mee aan het experimenteren gegaan(en nog) en kom tot het volgende.
De happy range in de sheet op setup & strategy (S&S)wordt er al het een en ander zichtbaar.
Ik heb geprobeerd grip te krijgen op de coureur, al is het niet 100% betrouwbaar, meestal drukt het de stuurfouten en werkt het wel.
Om je coureur geen stuurfouten tijdens de race te laten maken, heb je enkele factoren nodig, deze gebruik je later ook voor het invullen op de gpro-site.
Ik heb dat uitgeplozen in de sheet en merk dat
Agressive te maken heeft met Inhalen/overtake
Experience te maken heeft met verdediging/defence
Concentration te maken heeft met je CT(cleartrack)
Techn. Insight te maken heeft met Malfunction

Afbeelding

Daarnaast vindt je in het spel in de facts terug dat inhalen(overtake) en verdediging(defence) niets te maken heeft met de slijtage(wear) van de auto.
De Ct echter wel, hou dit dus in de gaten.
Daarnaast is het Ct gebruik is per drivers klasse beperkt te gebruiken.
In de Rookie klasse draagt de CT boven de 40 niets bij, dus alleen maar extra slijtage.
De overtake en defence maximalen staan onder in de tabel bij Max. H.R.

Afbeelding

Al deze info heb ik in een tabel gezet en ziet er dan als hierboven uit, dat vindt je terug in de sheet SF&B om aan te passen
(en deels terug op Forecast(automatische projectie)
Er is een:
Min. H.R vanaf deze waarde is het verantwoord om zonder problemen aan de race deel te nemen.

Optimale HR
De optimale Hr gebruik ik als minimale inzet dat de coureur zich happy voelt.

My H.R.
Dan zit je meestal tegen de grens van een stuurfout.

option
De ideale H.R., meestal meer totaal waarde en een kleinere kans op stuurfout.

Misstake Limit HR
De Misstake Hr gebruik ik als overschatting van de coureur.

Misstake
Gegarandeerd stuurfouten.

Max H.R.
max. waarde met alle risico's inbegrepen.

Bij elkaar opgeteld geeft de marge aan van de coureur waarin hij zich happy voelt. in dit geval ligt het tussen 46 en 92.
Hiertussen heb je de speelruimte in de HR van de coureur.

Je ziet in de tabel de maximalen, en de gevolgen heb ik hierboven genoemd.
Tot nu toe is option de beste keuze en My Hr. de 2e keus.
Maar je kan uiteraard ook zelf nog wel aanpassingen willen doen.
(Het geheel werkt automatisch, maar kan je uiteraard ook zelf nog afwijken van de regel.)

Het blijft een puzzel maar de ervaring heeft een beetje inzage gegeven in deze puzzel.

Deel de ervaringen des te groter is de kans op perfectionering van de HR.(Happy Range).
groet Eric (TC)

Plaats reactie